Systemvalg
Det er vigtigt at vælge den rigtige platform til e-handel. Systemvalget afhænger bl.a. af hvilke krav der er til funktionalitet og integration med andre systemer som fx ERP, CRM , POS , lager, logistik, økonomi osv.
Kunderejsen
Med et rådgivningsforløb kan du få viden om, hvor og hvordan kunden skal påvirkes med hvilke tilbud og muligheder baseret på tidligere kundeinteraktioner eller -handlinger.
Marketing automation
Dækker alt fra simpelt e-mail flow til komplekse løsninger på baggrund af data i forbindelse med tidligere kundeinteraktioner eller -handlinger. Også her kan dynamisk prissætning indgå som en naturlig overvejelse.
Digitalisering af produktions-systemer (ERP, MES etc.)
Produkt feed fra dit CMS kan anvendes fx i forbindelse med Affiliate marketing, som fx salg via Google Shopping og i forbindelse med salg på platforme som fx Amazon mfl.
Social medie strategi
Rådgivning om social mediestrategi, skal være med til at sikre, at du henvender dig på de rette kanaler med de rigtige budskaber til de rette personer. Gennem analyse af data, målgrupper og rådgivning om kanalvalg vil du få bedre udbytte af din indsats på sociale medier.
Konverteringsoptimering
Rådgivning om konverteringsoptimering kan for alvor være med til at flytte på din bundlinje. Opsætning af de rette KPI mål og analyse af trafik via test af markedsføringskanaler, købsflow, layout, tekster mv. bl.a. via splittest.
System integrationer
Ved at få alle it-systemer til at spille sammen, undgår man at spille tiden ved at indtaste allerede registrerede oplysninger, og undgår også de fejl som utvivlsomt vi forekomme.
Produkt konfiguration
For virksomheder der special fremstiller produkter efter købers ønske. Der kan enten være tale om en simpel tilbudskonfigurator, eller en konfigurator, som er integreret med virksomhedens øvrige systemer, så man kan danne produktionsdata eller anden relevant data direkte i købs situationen.
Lager, logistik og dropshipping
Digitalisering af lager og logistikområdet behøver ikke kun være indførsel af robotteknologi. For de fleste webshops fylder lager og logistik ikke kun fysisk. Et rådgivningsforløb hvor lagerstyring og plukke / pakke processen optimeres fx via digitale hjælpeværktøjer kan være med til at nedbringe den tid det bruges på hver enkelt ekspedition.
Andet
Øvrige området og snitflader med relevans for online salg.