Søgning

Sådan styrker sure’it SMV’ers digitaliseringsgrad

2. maj 2018

Sure’it har knækket koden til at styrke SMV’ernes digitaliseringsgrad – det bunder i en specialisering i at hjælpe mindre og mellemstore virksomheder, som traditionelt set ikke før har købt rådgivning. 

SMV’er sakker bagud i forhold til de store virksomheder, når det kommer til brugen af teknologi, som kan speede digitaliseringen op. Da virksomhedernes vækst og succes hænger sammen med evnen til at imødekomme den digitale omstilling, er det en tendens, som går den forkerte vej.

”Digitalisering ligger ofte så langt fra SMV’ernes kernekompetencer, at det kan være svært at overskue, hvordan virksomheden kan anvende nye teknologier til nye produkter, services og forretningsmodeller. Uden markedskendskab er det samtidig næsten umuligt at gennemskue markedet og mulighederne, hvilket gør det problematisk at håndtere den digitale omstilling.”

fortæller Ove K. Nielsen, medejer af sure’it. 

Kun 1/3 af SMV’erne er højt digitale

Ifølge regeringens strategi for Danmarks vækst er det kun en tredjedel af de mindre og mellemstore virksomheder i Danmark, som er højt digitaliseret, mens ca. 85 % af de store virksomheder er det. Samtidig er der rigtig mange SMV’er, som ikke traditionelt set har købt rådgivning før, der har brug for hjælp til digitalisering, hvis de skal vækste. Hos sure’it ser ejerne Ove K. Nielsen og Per U. Nielsen det som deres fornemmeste opgave at sikre, at SMV’erne får kvalificeret hjælp til dette.

”Vi oplever, at markedet for IT-rådgivning ikke altid er gearet til at hjælpe de mindre og mellemstore virksomheder, som jo helt naturligt har andre behov end de største virksomheder. Det har vi sat os for at rette op på,” fortæller Ove K. Nielsen, medejer af sure’it og fortsætter:

Derfor er det vores mission at hjælpe mindre og mellemstore virksomheder på markedet ved at tilbyde uvildig og ærlig rådgivning. Vi finder den løsning, som passer bedst til vores kunder og vi gør det til en pris, hvor også de mindre virksomheder kan være med.”

SMV’er skal ikke have samme rådgivning som store virksomheder

For SMV’erne kan der være mange barrierer forbundet med at styrke den digitale omstilling i den enkelte virksomhed.

”Modsat de store virksomheder, som har dedikerede medarbejdere eller afdelinger, der arbejder med digitalisering, så er det ikke tilfældet for de mindre virksomheder. Uden samme tid, kompetencer og budgetter tilgængeligt kan digitaliseringen virke tungt, dyrt og uoverskueligt for mindre virksomheder – især hvis de ikke får den rette rådgivning,” fortæller Per U. Nielsen.

Hos sure’it oplever Ove og Per ofte, at virksomhederne ikke har den tilstrækkelig viden om markedet, dets muligheder og er usikre i forhold til gevinsten ved digitale investeringer.

”For at hjælpe SMV’erne med et digitalt løft, kræver det en målrettet indsats, som først og fremmest hjælper virksomhederne med at afklare, hvad deres digitale behov er, og hvordan de kommer i mål med en løsning, som styrker bundlinjen – med den rette sparring gør vi det nemt og sikkert for virksomhederne at komme i mål med digitaliseringen,” uddyber Per.  

Sure’it tilbyder en række services, som er målrettet SMV’er og deres behov. Ofte starter et samarbejde med en afklaring af virksomhedens egentlige behov og potentialer for forbedring.

Uafhængig rådgivning er vejen frem

Sure’it er 100% uvildige, hvilket betyder, at virksomheden er uafhængige af markedets IT-leverandører og dermed ikke forsøger at pege kunderne i retningen af specifikke løsninger. Dermed kan sure’it guide virksomhederne til de løsninger, som kan skabe størst værdi på bundlinjen.

“Vi finder de løsninger, som matcher virksomheden – ikke omvendt. Vi mener, at uafhængig og målrettet rådgivning, som tager højde for mindre og mellemstore virksomheders udfordringer, er koden til at styrke SMV’ernes digitaliseringsgrad,” konkluderer Ove.