SMV’ere i Region Syddanmark digitaliserer forskellige processer:
50% af de små og mellemstore (SMV) sydjyske virksomheder er højt digitaliserede inden for effektivisering af deres økonomi og administration – og næsten 50% er højt digitaliserede, når det gælder udnyttelse af online-kanaler til markedsføring og kundekontakt/oplevelse. Til gengæld udnytter kun 10% af SMV’ere ”Big Data” til at analysere og målrette deres markedsføringsindsats.
På Fyn er mere end 50% af SMV’erne højt digitaliserede. Her udgør økonomi og administration den primære del (62%) – dertil kommer et øget anvendelse af div. online-kanaler (54%) til markedsføring, kundekontakt og kundeoplevelser. Derimod er det kun 5%, der gør brug af de digitale teknologier, der ellers ville kunne optimere deres logistik og supply chain.
Er du blevet nysgerrig på de markedsføringsgevinster, I kan opnå med analyser om ”Big Data” – eller på gevinsterne ved en øget digitalisering af jeres logistik og supply chain?
Spørg sure’it
Vi kan hjælpe dig med at lokalisere de mest givende digitaliserings indsatser i din virksomhed – kontakt Ove Kjærgaard Nielsen hvis du vil vide mere… 🎯
#digitalisering #digitaludviking #digitalstrategi #supplychain #bigdata
Kilde: Digitaliseringsbarometer 2020 / Erhvervshus Sydjylland / Erhvervshus Fyn