Små og mellemstore virksomheder er sårbare uden en fastlagt digital strategi: Hele 80% af de små og mellemstore virksomheder (SMV) i Region Syddanmark har ikke en på forhånd defineret, operativ digital strategi. Sårbarheden er med andre ord pænt stor. Kun 12% af SMV’erne har en nedskrevet digital strategi med begrænset indhold, og bare 8% har en digital strategi med detaljeret indhold. Status er således nærmest uændret i forhold til tallene fra 2018. Mange SMV’ere ta’r åbenbart chancen og løber en risiko for nedbrud, hackerangreb og lignende.
En nedskrevet digital strategi har iøvrigt sammenhæng med virksomhedens digitaliseringsgrad:
61% af de SMV’ere, der har en digital strategi, har en tilsvarende høj digitaliseringsgrad, holdt op mod 15% blandt virksomhederne, der ikke har en digital strategi.
Spørg sure’it
Vi kan hjælpe dig med at lokalisere de mest givende digitaliserings indsatser i din virksomhed – kontakt Ove Kjærgaard Nielsen hvis du vil vide mere… 🎯
#digitalisering #digitaludviking #digitalstrategi #supplychain #bigdata
Kilde: Digitaliseringsbarometer 2020 / Erhvervshus Sydjylland / Erhvervshus Fyn